DOSTĘP DO ZASOBU SKŁADNICY AKT KPP W USTRZYKACH DOLNYCH
Zasób archiwalny zgromadzony w składnicy akt Komendy Powiatowej Policji w Ustrzykach Dolnych to w szczególności szeroko rozumiana dokumentacja zawierająca różnego rodzaju księgi, rejestry, kartoteki, druki urzędowe.
Dokumentację zgromadzoną w składnicy akt Komendy Powiatowej Policji w Ustrzykach Dolnych udostępnia się do celów służbowych, naukowo-badawczych, publicystycznych i innych.
Tryb udostępniania dokumentów:
Akta udostępnia się na podstawie pisemnego wniosku podmiotu zainteresowanego, który powinien zawierać:
- imię i nazwisko, rodzaj i numer dokumentu tożsamości oraz adres do korespondencji - jeśli zgłoszenie składa osoba fizyczna lub jej upoważniony przedstawiciel,
- nazwę i siedzibę osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nie posiadającej osobowości prawnej oraz imię i nazwisko, rodzaj i numer dokumentu tożsamości osoby upoważnionej, której mają być udostępnione materiały - jeśli zgłoszenie składa osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadającą osobowości prawnej,
- wskazanie materiałów lub określenie tematu, którego one dotyczą,
- określenie celu i proponowany sposób wykorzystania udostępnionych materiałów.
Wnioski o udostępnienie dokumentacji należy kierować na adres:
Komendant Powiatowy Policji w Ustrzykach Dolnych
ul. 29 Listopada 33
38- 700 Ustrzyki Dolne
Udostępnianie dokumentacji następuje poprzez:
- umożliwienie zainteresowanym lub ich upoważnionym przedstawicielom osobistego zapoznania się z oryginalnymi materiałami lub ich kopiami,
- przekazanie zainteresowanym informacji zawartych w aktach w postaci odpowiedzi na zapytanie,
- przekazanie podmiotom zainteresowanym kopii akt lub wyciągu z akt,
- wypożyczenie podmiotom zainteresowanym akt lub ich części.
Udostępnianie akt:
- zawierających informacje publiczne – następuje zgodnie z przepisami o dostępie do informacji publicznej,
- zawierających informacje niejawne – następuje zgodnie z przepisami o ochronie informacji niejawnych,
- zawierających dane osobowe – następuje zgodnie z przepisami o ochronie danych osobowych.
Podstawa prawna w zakresie udostępniania akt:
- Ustawa z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U. Nr 38, poz.173, z późn. zm.),
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 22 czerwca 2011 r. w sprawie sposobu i trybu udostępniania materiałów archiwalnych znajdujących się w archiwach wyodrębnionych (Dz. U. Nr 196, poz.1161),
- Zarządzenie nr 45 Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 20 maja 2008 r. w sprawie postępowania z materiałami archiwalnymi i dokumentacją niearchiwalną w archiwach wyodrębnionych podległych Ministrowi Spraw Wewnętrznych i Administracji (Dz. Urz. MSWiA 08.9.42)
- Zarządzenie Nr 920 Komendanta Głównego Policji z dnia 11 września 2008 r. w sprawie metod i form wykonywania zadań w zakresie działalności archiwalnej w Policji (Dz. Urz. KGP Nr16, poz.95, z późn. zm.).